Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Descripteurs (mots-clés)
trié(s) par (Pertinence décroissant(e), Titre croissant(e)) Affiner la recherche
Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
Article
Klara Marton, Auteur ; Thorfun Gehebe, Auteur ; Lia Pazuelo, Auteur |Cognitive control refers to the ability to perform goal-directed behaviors in the presence of other compelling actions or in the face of habitual practices. Cognitive control functions play a critical role in children's language processing and l[...]Article
Objective: Study the effects of hearing loss and language proficiency in a speech task over radio transmission. Design: Four TCAPS device conditions (2 models × 2 talk-through modes) were investigated with the Modified Rhyme Test (MRT) conduc[...]Test, jeux et matériel pédagogique
Marie-Rose Moro ; Dalila Rezoug ; Malika Bennabi-Bensekhar ; Amalini Simon ; Hawa Camara ; Fatima Touhami ; Coralie Sanson ; Muriel Bossuroy ; Stephane di Meo ; et al. | Paris (97, Boulevard de Port-Royal, 75679) : Association Internationale d'EthnoPsychanalyse (AIEP) | 2018L'ELAL d'Avicenne constitue le premier outil transculturel permettant à chaque professionnel qui l'utilise de faire une évaluation fine et approfondie des compétences langagières des enfants allophones, bilingues et multilingues.DisponibilitéExemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité S_04_079 Test, jeu, matériel pédagogique Ixelles Comptoir Prêt autorisé
DisponibleArticle
Merve Ikiz ; Esra Yücel |Background:Cochlear implants (CIs) improve spoken language skills as well as social and academic performance in children with severe and profound sensorineural hearing loss. Purpose : We compare the social skills, academic competence, and pr[...]DisponibilitéExemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Journal of the American Academy of Audiology (JAAA). Vol.33, n°6 (June 2022) Périodique papier Ixelles Rez Consultation sur place uniquement
Exclu du prêtArticle
Elizabeth Kelley, Auteur ; Trina D. Spencer, Auteur |Speech-language pathologists (SLPs) who work in schools are responsible for delivering intervention that improves language abilities but has an impact on academic outcomes. To accomplish this, SLPs need feasible and effective strategies that can[...]Article
Laura Friedman, Auteur ; Audra Sterling, Auteur |Difficulties with both executive functions and language skills are common but variable in autism spectrum disorder (ASD). Executive functions and language skills are related to one another, such that vocabulary, syntax, and pragmatics are relate[...]